QR Icon

Samorząd lokalny

>

Zebranie wiejskie

W najbliższą niedzielę 21 września odbędą się zebrania wiejskie.

Czytaj dalej

Drukuj

>

Wyłożenie projektu uproszczonego planu urządzenia lasu

Od dnia 15 września 2014 r. w Urzędzie Gminy w Rabie Wyżnej na okres 60 dni zostanie wyłożony do publicznego wglądu projekt uproszczonego planu urządzenia lasów stanowiących własność osób fizycznych.

Czytaj dalej

Drukuj

>

Sołectwa w Gminie

Informacje dotyczące Sołectw z Gminy Raba Wyżna dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.

Drukuj

>

Strategia Gminy

Informacje dotyczące Strategii Gminy Raba Wyżna dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.

Drukuj

>

Władze gminy

Informacje dotyczące Władz Gminy Raba Wyżna dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej.

Drukuj

>

XXV Zwyczajna Sesja Rady Gminy

Sprawozdanie z realizacji Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Gminy Raba Wyżna było głównym tematem sesji w dniu 25 października.

Czytaj dalej

Drukuj

>

XXIII Zwyczajna Sesja Rady Gminy

Po wakacyjnej przerwie na dzień 30 sierpnia zwołana została sesja Rady Gminy.

Czytaj dalej

Drukuj

>

XIX zwyczajna sesja Rady Gminy

Podczas dzisiejszej sesji Rady Gminy Raba Wyżna

Czytaj dalej

Drukuj

>

Samorząd lokalny

Samorząd lokalny jest organizacją mieszkańców gminy Raba Wyżna, mających wspólne interesy i potrzeby publiczne. Jest to forma administracji publicznej, w której mieszkańcy tworzą z mocy prawa wspólnotę i decydują o realizacji zadań administracyjnych, wynikających z potrzeb mieszkańców gminy.

Czytaj dalej

Drukuj

>

Najczęściej zadawane pytania

W tej zakładce będą ukazywały się odpowiedzi na częste zapytania.

Drukuj

>

Dostęp do informacji publicznej

Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje  ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198). Zgodnie z ustawą udostępnieniu podlega każda informacja o sprawach publicznych, z wyjątkiem informacji niejawnych (art. 5 ust. 1). Prawo do informacji publicznej przysługuje każdemu.

Czytaj dalej

Drukuj

>

Konsultacje społeczne

Konsultacje społeczne to sposób uzyskiwania przez samorząd lokalny opinii i propozycji  mieszkańców na temat strategii rozwoju gminy jak również dyskusja nad planami inwestycyjnymi oraz przedsięwzięciami, które będą miały wpływ na życie mieszkańców gminy.


Drukuj

>

Sołectwa

Drukuj

>

Struktura

Drukuj

>

Władze gminy

PONIŻSZA INFORMACJA POCHODZI Z BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ

Twoja przeglądarka nie obsługuje ramek. Przepraszamy.

Twoja przeglądarka nie obsługuje ramek. Przepraszamy.

Drukuj

Ogłoszenia i Informacje

Wyrównywanie różnic: wnioski do 28 lutego

Do 28 lutego samorządy powiatowe mogą zgłaszać do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych wnioski o dofinansowanie inicjatyw wyrównujących różnice między regionami. Na realizację programu niwelującego komunikacyjne i architektoniczne bariery PFRON przeznaczy w tym roku ponad 100 mln zł.

Więcej…

Ogłoszenie konkursów na stanowisko dyrektora: Szkoły Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Bielance oraz Szkoły Podstawowej im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu

Termin i sposób składania ofert:
1. Oferty należy składać osobiście lub drogą pocztową w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem:
Konkurs na stanowisko dyrektora …................... (podać nazwę i adres jednostki)”,
w sekretariacie Urzędu Gminy w Rabie Wyżnej w godzinach 7.45 – 15.45
lub na adres: Urząd Gminy Raba Wyżna, 34-721 Raba Wyżna 41,
w terminie do dnia 11.03.2020 r. do godziny 15.45.

Więcej…

ARiMR: Zabezpiecz gospodarstwo przed suszą, złóż wniosek o dotację

Od 21 lutego do 20 kwietnia 2020 r. rolnicy, którzy chcą zabezpieczyć swoje uprawy przed skutkami suszy, mogą ubiegać się w ARiMR o dotację na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa rolnego.     
O pomoc, która realizowana jest w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” z PROW 2014-2020,  może wystąpić rolnik posiadający gospodarstwo o powierzchni co najmniej 1 ha i nie większe niż 300 ha. Wnioskodawca powinien zarabiać na produkcji zwierzęcej lub roślinnej, o czym ma świadczyć przychód w wysokości co najmniej 5 tys. zł, odnotowany w okresie 12 miesięcy wstecz od momentu złożenia wniosku. Konieczna jest także obecność w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności. Co istotne, przyznanie pomocy nie jest uzależnione od wielkości ekonomicznej gospodarstwa. Nie trzeba również wykazywać wzrostu wartości dodanej brutto.
Wsparciem z ARiMR mogą zostać objęte trzy kategorie inwestycji: ulepszające już istniejące instalacje nawadniające; powiększające obszar nawadniania; jednocześnie powiększające obszar nawadniania oraz ulepszające już istniejące instalacje.
Ubiegając się o dotację na nawadnianie należy: w przypadku ulepszenia istniejących instalacji – doprowadzić do oszczędności wody na poziomie co najmniej 10 proc.; w przypadku powiększenia obszaru nawadniania – wykazać brak znaczącego negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko; w przypadku inwestycji wpływających na jednolite części wód powierzchniowych lub podziemnych, których stan ze względu na ilość wody został w planie gospodarowania wodami w dorzeczu określony jako mniej niż dobry – wykazać  faktyczną (efektywną) oszczędność wody. Stąd też każda z inwestycji w nawadnianie musi mieć zainstalowane urządzenie do pomiaru zużycia wody.
Pomoc finansowa na jednego beneficjenta i jedno gospodarstwo wynosi maksymalnie 100 tys. zł, przy czym refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych na realizację inwestycji (60 proc. w przypadku młodego rolnika). Minimalny poziom kosztów inwestycji musi być wyższy niż 15 tys. zł. Obowiązuje brak podziału inwestycji na etapy –  złożenie wniosku o płatność końcową powinno nastąpić przed upływem 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do 30 czerwca 2023 r.
Rolnicy mogą sfinansować z tego programu m.in. budowę studni i zbiorników; zakup maszyn i urządzeń do poboru, magazynowania, uzdatniania, odzyskiwania lub rozprowadzania wody, instalacji nawadniających i systemów do sterowania nawadnianiem.
Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR, można je także składać za pośrednictwem biur powiatowych.   
Szczegółowe informacje
    • na stronie internetowej www.arimr.gov.pl
    • https://www.facebook.com/MalopolskiARiMR

Więcej…

Wywóz i unieszkodliwianie azbestu - nabór wniosków

Wójt Gminy Raba Wyżna przypomina mieszkańcom o możliwości składania wniosków do projektu pn. „Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu gminy Raba Wyżna”, nr projektu RPMP.05.02.02-12-1106/17, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Więcej…

Weź udział w Powiatowym Konkursie Twórczości Poetyckiej

Powiatowy Konkurs Twórczości Poetyckiej organizowany jest  przez Szkołę Podstawową im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu oraz Parafię Rzymskokatolicką w Podsarniu–Harkabuzie z okazji roku jubileuszowego 100-lecia urodzin św. Jana Pawła II.

Więcej…

Urząd Gminy Raba Wyżna

Dane Adresowe:

34-721 Raba Wyżna 41
Telefon Centrala UG:
Tel.: +48 18 269 12 50
Fax:  +48 18 269 12 51

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

NIP: 735-10-44-417
REGON: 000551970

Godziny pracy

poniedziałek - piątek        7:45 - 15:45

Gmina Raba Wyżna

Kod terytorialny :  1211112
NIP: 735-285-48-45
REGON: 491892647